„Průměrný učitel vypráví. Dobrý učitel vysvětluje. Výborný učitel ukazuje. Nejlepší učitel inspiruje.“
— Charles Farrar Browne, americký spisovatel 1834–1867
Naši pedagogové se zaměřují na zapojení žáků prostřednictvím aktivizačních metod, činnostního učení a učení v pohybu a v přírodě. Tyto přístupy podporují hlubší porozumění a udržují zájem o učení. Děti tak aktivně prozkoumávají a objevují učivo a tím se formuje jejich pozitivní vztah k učení na celý život.
Rozvíjíme základní digitální dovednosti a již od první třídy se věnujeme angličtině hravou formou. Žáci tak získávají pozitivní postoj a osvojují si jazyk přirozeně. Od třetí třídy pak přidáváme výuku informatiky a připravujeme tak žáky na současný digitální svět.
V naší škole vůbec nezvoní. Učitelé si tak mohou hodiny přizpůsobovat podle aktuálního stavu a zájmu dětí. Pokud nás tedy něco hodně zaujme, běžný čas výuky můžeme úměrně prodloužit či ji naopak v případě únavy dětí trošku zkrátit.
Jednotlivé hodiny pak vzájemně propojujeme ve společných tématech. Proč si třeba při výtvarné výchově nezazpívat nebo nepočítat anglicky houby co malujeme na papír? Proč v tělocviku neskákat třeba přes písmena abecedy? Vždyť ani prostředí kolem nás se nedělí na jednotlivé předměty a děje, ale vše se děje najednou nebo v logických celcích.
Žáky vzděláváme přirozeně dle konceptů činnostní a zážitkové pedagogiky. Ti si tak mají možnost různé věci přímo vyzkoušet nebo je vidět na vlastní oči a zažijí tak zcela jiný pocit z poznání něčeho nového. Na vyučování pak žáci s učitelem aktivně spolupracují a netvoří tak pouze pasivní příjemce předávaných informací.
Naše výuka tak zahrnuje nejen praxí ověřené metody práce s žáky, ale integruje do ní moderní přístupy personalizovaného a projektového učení, skupinové práce, podporuje kritické myšlení žáků a využívá inovativních prvků a technologií ve výuce.
„Pro život, ne pro školu se učíme.“
— Seneca římský filozof -4–65 př.
Pro naše žáky již od I. stupně organizujeme kurzy plavání, bruslení, lyžování. Pořádáme kempy a školy v přírodě.
Polednem to u nás nekončí. Naše školní družina poskytuje žákům dostatek pohybu a relaxace po výuce a formou kroužků pak zprostředkovává další rozvoj jejich kompetencí.
Během celých hlavních prázdnin pak pro děti pořádáme tematické příměstské tábory.
Po celý školní rok také vyrážíme na četné výjezdy za poznáním, kulturou, sportem nebo za zajímavými lidmi. Pořádáme workshopy, besídky, koncerty a divadelní představení.